Як оцінити готовність дитини до школи - 28 Грудня 2012 - Персональный сайт
 
Вхід

Реєстрація
Головна
 
Мій сайт 
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » 2012 » Грудень » 28 » Як оцінити готовність дитини до школи
19:29
Як оцінити готовність дитини до школи

 Поняття «готовність до навчання у школі» - саме по собі непросте, але ще складніше дати адекватну оцінку тому, наскільки дитина готова стати першокласником.  Які існують техніки і методи оцінки шкільної готовності?""

Шкільна готовність - це комплексне поняття, яке має на увазі такий рівень фізичного, інтелектуального і психічного розвитку, при якому дитина в змозі успішно навчатися в умовах масової школи.

 

 Це означає, що до вступу в школу дитина повинна не тільки володіти певними знаннями і вміннями, але й бути в змозі достатньо тривалий час концентрувати увагу на одному виді діяльності, слухати і виконувати інструкції педагога, володіти певними навичками самообслуговування.

 

 Звичайно, кожен батько докладає зусиль, щоб гідно підготувати малюка до вступу в школу.  Однак, як правило, досить важко адекватно оцінити, наскільки дитина відповідає шкільним вимогам.  Адже немає точного списку знань, умінь і навичок, за якими можна більш-менш достовірно визначити ступінь шкільної готовності.

 

 Для того щоб в домашніх умовах оцінити ступінь інтелектуальної готовності майбутнього першокласника, можна використовувати збірники тестових завдань для старших дошкільнят.  Як правило, подібні завдання дозволяють не тільки визначити рівень знань дитини, але і виявити види розумових операцій, які для нього найбільш складні.

 

 Адекватну оцінку фізичного і психічного розвитку дитини може дати тільки фахівець.  Однак є нехитрий побутової прийом, який дозволяє миттєво оцінити рівень фізичного розвитку плечового пояса (саме на цю зону припадає найбільше навантаження у школі під час сидіння за партою).  Попросіть дитину дістати лівою рукою до правого вуха, при цьому рука повинна розташовуватися не під підборіддям, а за головою (в районі маківки або потилиці).  Те ж саме попросіть виконати і в дзеркальному відображенні - дістати правою рукою до лівого вуха.  До моменту вступу до школи більшість дітей легко можуть виконати це завдання, а от для дошкільнят воно виявляється складним.

 

 Діти, які відвідують дитячі садки, знаходяться під наглядом психологів.  Як правило, фахівці проводять тестування, що дозволяють оцінити рівень розвитку пізнавальної та емоційно-вольової сфери і простежити динаміку вдосконалення психічних процесів.  Зазвичай психолог, регулярно спостерігає за розвитком дитини, в стані мотивовано пояснити, чи готовий малюк до школи і дати корисні рекомендації, на що треба звернути увагу, готуючи дитину до вступу в 1 клас.

 

 У разі, якщо дитина не відвідує дитячий садок, а також при ухваленні рішення про вступ в школу до досягнення віку 6 років і 6 місяців, оцінити ступінь шкільної готовності допоможуть фахівці районних Центрів психолого-медико-соціального супроводу.  Також аналогічне тестування можуть провести фахівці-психологи, що працюють в дитячих поліклініках.

 

 Необхідно пам'ятати, що самі по собі результати будь-якого тестування не є ні перевагою, ні причиною для відмови в прийомі дитини в освітній заклад.

 

 У середині 80-х в якості тесту на шкільну готовність використовувався так званий тест Керна-Йирасека, що включає всього 5 нескладних завдань і невелику бесіду з дитиною.  Таке дослідження не дозволяло отримати достатньо достовірну інформацію.

 

 Сучасна система тестування майбутнього першокласника передбачає широке дослідження тривалістю близько 2 годин.  Що й казати, це досить серйозне випробування.  Тим більше, що мама буде позбавлена ​​можливості давати підказки.  Якщо батькам і дозволять присутнім на тестуванні, то запропонують зайняти місце поза увагою дитини.

 

 Під час тестування на готовність до школи фахівець-психолог розмовляє з дитиною, пропонує йому цикл тестових завдань.  Усі відповіді протоколюються і оцінюються за спеціальною шкалою.  За підсумками обстеження робиться висновок про ступінь шкільної готовності і рівні мотивації до навчання, а також даються рекомендації батькам.

 

 Спеціаліст оцінює не тільки правильність і точність відповідей.  Оцінці підлягає також поведінка дитини, ступінь його стомлюваності, загальний емоційний фон.  Психолог зверне увагу на вміння дитини уважно слухати завдання, виконувати отримані інструкції, правильно тримати письмове приладдя.  Спостерігають за поведінкою дитини в разі помилки або невдачі, при отриманні важкого чи незнайомого завдання.

 

 Тести, які будуть запропоновані дитині, спрямовані на оцінку рівня розвитку основних психічних процесів і операцій: слухової і зорової пам'яті, уваги, мови, здатності проводити аналіз, класифікацію предметів і мотивувати свої відповіді.  Окремий блок питань направлений на те, щоб оцінити якість і рівень мотивації дитини до навчання в школі.

 

 Необхідно вміти чітко повідомити свої ім'я та прізвище, ім'я та по батькові батьків, домашня адреса, дату народження.

 

 Важливим навичкою є здатність розділити кілька предметів на групи і дати узагальнююче назва кожної з груп, мотивувати і пояснити свій вибір.  У тренуванні цієї навички допомагають різні настільні ігри, які вимагають уваги, здатності порівняти, знайти відмінності.  Також корисні ігри типу «знайди відмінності», «в чому помилився художник» і т.п.  Добрими помічниками в тренуванні операцій порівняння, класифікації та аналізу стають різноманітні дитячі журнали з завданнями, ребусами, кросвордами.

 

 Зорову пам'ять прекрасно розвивають ігри типу «Мемо» - як у варіанті настільної гри, так і в електронному вигляді.

 

 Слухова пам'ять прекрасно розвивається під час заучування текстів віршів і пісень.

 

 Оцінюється і рівень розвитку фонематичного слуху - здатності розрізняти звуки рідної мови.  Навіть якщо дитина не володіє грамотою, існують методики для того, щоб оцінити рівень сформованості понять про звуки і буквах.

 

 Слід пам'ятати, що одним з критеріїв шкільної готовності є вміння дитини приймати і розуміти навчальне завдання.  При цьому дитина не повинна намагатися встановити свої «правила гри».

 

 Важлива здатність дати як коротку, так і розгорнуту відповідь на поставлені питання.  Дуже цінно, якщо дитина вміє адекватно сприймати навіть парадоксальні питання або питання про абсолютно незнайомих йому речі і явища - спокійно повідомити, що не зрозумів питання або не знайомий з тим, про що питають.

 

 «Натаскувати» дитину для такого тестування, тобто  спеціально тренувати - заняття марне і шкідливе.  Мета обстеження - встановити реальний рівень шкільної готовності.  Спроба здатися на тестуванні з боку більш вигідною, ніж у повсякденному житті - це високий ризик того, що обманутим в підсумку виявиться сама дитина і його батьки, чия впевненість у готовності до навчання у школі можуть бути необґрунтованими.

 

 Рекомендації, які дають фахівці, що беруть участь в оцінці ступеня шкільної готовності, як правило, допомагають краще зрозуміти свою дитину, допомогти йому стати успішним і впевненим у собі людиною.

Переглядів: 1547 | Додав: steviya | Теги: Освіта, підготовка дитини до школи, школа, психологічна готовність до школи, підготовка до школи | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Календар
«  Грудень 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2016
Створити безкоштовний сайт на uCoz